Proiect european ERASMUS+KA2 R.E.U.S.S.I.T.E.

Activitati » Proiecte » Proiect european ERASMUS+KA2 R.E.U.S.S.I.T.E.

 
 
 
R.E.U.S.S.I.T.E. - ÔÇ×Ronde Europ├ęenne des Sciences, des Savoirs Interdisciplinaires pour Tous les El├ĘvesÔÇŁ
 
 
 
 
 
 
 
 
 

ÎNTÂLNIREA TRANSNAȚIONALĂ DE LA BOSA / SARDINIA / ITALIA

 

├Än perioada 20-24 mai 2019, a avut loc la Bosa a patra ├«nt├ólnire transna╚Ťional─â (ultima) a coordonatorilor de proiect din cele 5 licee partenere, liceul nostru fiind reprezentat de doamnele profesoare Daniela Horoi╚Ť─â-Jitc─â, ├«n calitate de evaluator al proiectului ╚Öi de Corina Macovei, coordonatorul proiectului la nivel european. ├Än cadrul ├«nt├ólnirii, s-a insistat pe evaluarea progresului, a rezultatelor ╚Öi impactului proiectului, pe activit─â╚Ťile de disemnare organizate de fiecare partener.

 De asemenea, s-au stabilit detaliile privind realizarea ghidului de predare interdisciplinar─â, ce va cuprinde, ├«n special, metodologia de lucru a miniproiectelor prezentate de fiecare echip─â partener─â, ├«n cadrul mobilit─â╚Ťilor pentru elevi din Bulgaria, Spania ╚Öi Italia.

            ├Än concluzie, mobilit─â╚Ťile desf─â╚Öurate la Bosa / Sardinia au fost o experien╚Ť─â de ├«nv─â╚Ťare ├«n context non-formal,  prin care elevii ╚Öi profesorii au descoperit un adev─ârat muzeu ├«n aer liber, av├ónd prilejul s─â descopere istoria ╚Öi cultura local─â, s─â fie fascina╚Ťi de cadrul natural ╚Öi biodiversitatea specific─â.

Mai mult, datorit─â interac╚Ťiunii dintre elevi la activit─â╚Ťile organizate, ace╚Ötia ╚Öi-au dezvoltat at├ót competen╚Ťele ├«n domeniul ╚Ötiin╚Ťelor, c├ót ╚Öi competen╚Ťele de comunicare ├«n limba francez─â.

 

Corina Macovei

Coordonator de proiect

MOBILITATI IN SARDINIA

  Bosa, 20-24 mai 2019

 
 
 
 
 
 
 

ÎNTÂLNIREA TRANSNAȚIONALĂ A COORDONATORILOR

Brenes, Spania

12-16 noiembrie 2018

          ├Än perioada 12-16 noiembrie 2018 a avut loc cea de-a doua ├«nt├ólnire transna╚Ťional─â a coordonatorilor celor 5 ╚Ť─âri partenere din cadrul proiectul Erasmus+ - R.E.U.S.S.I.T.E. - ÔÇťRonde Europ├ęenne des Sciences, des Savoirs Interdisciplinaires pour Tous les El├ĘvesÔÇŁ, ID: 2017-1-RO01-KA219-037495_1, g─âzduit─â de I.E.S. Jacarand├í, Brenes, Spania :

Manuel Morente - Instituto de Educaci├│n Secundaria Jacaranda, Brenes / Spania

Vassya Yankova - PG po SS "Han Asparuh" Isperich / Bulgaria

Guglielma Lombardi - Istituto di Istruzione Superiore "GA Pischedda" Bosa / Italia

Tanseli Turgut Atlay - Manisa Bilsem, Manisa / Turcia

Corina Macovei - Colegiul Na╚Ťional ÔÇ×Gheorghe Ro╚Öca CodreanuÔÇŁ B├órlad / Rom├ónia

               ├Än prima zi, profesorii coordonatori din liceele partenere din Bulgaria, Italia, Rom├ónia ╚Öi Turcia au fost primi╚Ťi la liceul gazd─â din Brenes, I.E.S. Jacarand├í, unde au vizitat institu╚Ťia, i-au ├«nt├ólnit pe profesorii ╚Öi pe elevii echipei de proiect spaniole. ├Än continuare, invita╚Ťii au vizitat prim─âria ╚Öi au participat la o recep╚Ťie organizat─â de autorit─â╚Ťile locale. Dup─â aceast─â ├«nt├ólnire, coordonatorii celor cinci licee au participat la workshop-ul "ITEC", prezentat de doamna Almudena Romero, despre clasele viitorului. S-a lansat o dezbatere cu privire la schimb─ârile educa╚Ťionale necesare, dar ╚Öi structurale, care vizeaz─â ├«ncurajarea inova╚Ťiei educa╚Ťionale cu ajutorul noilor tehnologii.

               ├Än a doua zi, echipa de coordonatori a preg─âtit detaliile organizatorice ale viitoarelor mobilit─â╚Ťi din Italia (reuniunea transna╚Ťional─â a coordonatorilor RT4 ╚Öi activit─â╚Ťile de ├«nv─â╚Ťare pentru elevi - C3).

               ├Än cadrul programului propus pentru a treia zi s-a stabilit calendarul pentru realizarea mini-proiectelor pe care elevii le vor prezenta ├«n timpul mobilit─â╚Ťii din Bosa. Astfel, ├«n perioada 25-29 martie 2019, planurile mini-proiectelor vor fi postate pe platforma eTwinning, ├«n laboratorul e-LISA. ├Än perioada 1-5 aprilie 2019 partenerii proiectului vor analiza planurile mini-proiectelor, vor face propunerile pe care le consider─â necesare, iar mini-proiectele finale vor fi postate la ├«nceputul lunii mai (6-9 mai 2019).

               La sf├ór╚Öitul ├«nt├ólnirii de lucru, coordonatorii au vizitat c├óteva clase ╚Öi atelierul de lucru privind schimb─ârile climatice, desf─â╚Öurat de elevi.
               Programul zilei de 14 noiembrie 2018 a ├«nceput cu ╚Öedin╚Ťa de lucru ├«n cadrul c─âreia s-au f─âcut propuneri privind perioada mobilit─â╚Ťilor din Italia, cu precizarea c─â ├«nt├ólnirea transna╚Ťional─â ╚Öi activit─â╚Ťile de ├«nv─â╚Ťare vor coincide. Dup─â analizarea calendarului fiec─ârui liceu, perioada aleas─â pentru mobilit─â╚Ťile din Italia va fi ├«ntre 20-25 mai 2019. S-au reamintit temele mini-proiectelor care vor fi prezentate ├«n echipe, ├«n Italia: "Protejarea biodiversit─â╚Ťii" ╚Öi "OMG (organismele modificate genetic): o problem─â actual─â".
               Dup─â aceast─â ├«nt├ólnire, coordonatorii au participat la prezentarea mini-proiectelor de c─âtre echipele de elevi din fiecare ╚Ťar─â.
În ziua următoare, pe 15 noiembrie 2018, profesorii coordonatori au discutat despre ghidul pedagogic de predare interdisciplinară ce va fi realizat în cadrul proiectului, în a doua parte a anului.
Astfel, participan╚Ťii la ╚Öedin╚Ť─â au stabilit c─â, ├«n principiu, corpusul acestui ghid va fi format din mini-proiectele ce vor fi prezentate ├«n limba ╚Ťint─â a proiectului, franceza ╚Öi, de asemenea, ├«n limba englez─â, limba folosit─â de echipa turc─â.
               ├Än ceea ce prive╚Öte publicarea ghidului, ob╚Ťinerea ISBN-ului va fi ├«n sarcina coordonatorului. (liceul din Rom├ónia). S-au f─âcut propuneri privind structura ghidului, diferitele sale sec╚Ťiuni, pornind de la modelul prezentat de coordonatorul Corina Macovei, iar pentru anexele ghidului s-a convenit s─â fie publicate fotografii care s─â descrie toate activit─â╚Ťile din toate mobilit─â╚Ťile ╚Öi care s─â poat─â fi incluse la sf├ór╚Öitul ghidului.
               ├Än a doua parte a zilei, coordonatorii ├«mpreun─â cu elevii ╚Öi profesorii ├«nso╚Ťitori au vizitat Parcul Na╚Ťional Do├▒ana.
               ├Än ultima zi a ├«nt├ólnirii transna╚Ťionale, pe 16 noiembrie 2018, dup─â ├«nt├ólnirea de lucru, to╚Ťi participan╚Ťii la proiect au vizitat dou─â institu╚Ťii ╚Öcolare ╚Öi au plantat copaci pentru a contracara, prin oxigenul produs, cantitatea de dioxid de carbon produs─â de IES Jacarand├í, ├«n urma calculelor f─âcute ├«n cadrul atelierului cu elevii.

Prof. Corina Macovei

Coordonator de proiect

 
 
 
 
 
 
 
 
 

MOBILITATE - ACTIVITĂȚI DE ÎNVĂȚARE PENTRU ELEVI

Brenes, Spania

12-16 noiembrie 2018

              ├Än perioada 12-16 noiembrie 2018 am ├«nso╚Ťit un grup de cinci elevi (Apostu Elena,Bota╚Ö Dana -Alexandra, Cernat Bianca-Elena, Munteanu Andu-Florin, Zavate Antonia-Georgiana) ├«n mobilitatea din Spania, Instituto de Educacion Secundaria Jacarand├í ÔÇô Brenes, Sevilla, ├«n cadrul c─âreia elevii au participat la diverse activit─â╚Ťi de ├«nv─â╚Ťare.  Mobilitatea elevilor a avut loc ├«n acela╚Öi timp cu ├«nt├ólnirea coordonatorilor din cele cinci ╚Ť─âri partenere ├«n proiect.

              ├Än prima zi a mobilit─â╚Ťii elevii au participat la activitatea intitulat─â ÔÇŁLÔÇÖempreinte carbone (I)ÔÇŁ, ├«n cadrul c─âreia elevii de la ISE Jacarand├í au prezentat colegilor de proiect modul ├«n care au calculat emisiile de dioxid de carbon (CO2), lu├ónd ├«n considerare: cantitatea de h├órtie folosit─â de c─âtre profesori ╚Öi elevi pentru activit─â╚Ťile ╚Öcolare, cantitatea de carburat folosit de  profesori pentru a se deplasa la ╚Öi de la ╚Öcoal─â ╚Öi de cantitatea de combustibil care se consum─â pentru ├«nc─âlzirea cl─âdirii ├«n perioada rece.  

              Mar╚Ťi, 13 noiembrie 2018, elevii s-au organizat pe grupe ╚Öi au calculat emisiile de COproduse de ╚Öcoal─â ├«n anul 2017, ├«n vederea stabilirii num─ârului de copaci care urmau a fi planta╚Ťi vineri, 16 noiembrie. La sf├ór╚Öitul activit─â╚Ťii au ├«ntocmit harta conceptual─â, modalitate de organizare logic─â ┼či vizual─â a informa┼úiilor, eviden┼úiind rela┼úiile dintre sursele de poluare ╚Öi consecin╚Ťele acesteia asupra florei, faunei ╚Öi a omului.

              Miercuri, 14 noiembrie 2018, fiecare echip─â de elevi a prezentat cele 2 miniproiecte interdisciplinare care s-au ├«ncadrat ├«n tematica stabilit─â ╚Öi anume ÔÇŁPloile acideÔÇŁ ╚Öi ÔÇŁMicul P─âm├ónt ├«n marele UniversÔÇŁ, iar ├«n a doua parte a zilei au avut posibilitatea de a socializa ╚Öi de a-╚Öi dezvolta competen╚Ťele lingvistice.

              ├Än cea de-a patra zi a ├«nt├ólnirii transna╚Ťionale elevii ╚Öi profesorii au avut posibilitatea s─â viziteze Parcul Coto Do├▒ana National, arie natural─â protejat─â, care este la numai 10 km ╚Öi centrul industrial chimic Huelva (regiunea Sevilla). La aceast─â vizit─â, au fost observate ╚Öi diferen╚Ťiate caracteristicile unei zone naturale protejate ├«n contrast cu un mediu industrial afectat de interven╚Ťia oamenilor. Parcul este cel mai mare parc natural  protejat din Europa. Se ├«ntinde pe aproximativ 54.000 ha ╚Öi protejeaz─â dou─â dintre cele mai rare specii ╚Öi anume linxul ╚Öi vulturul iberic. Donana este recunoscut ca rezerva╚Ťie a biosferei de c─âtre Unesco din 1980 ╚Öi a fost declarat patrimoniu mondial al umanit─â╚Ťii din 1994. Elevii au putut observa direct ╚Öi discret unele animale ╚Öi p─âs─âri (pas─ârea flamingo, cerbul, vulturul iberic, etc).

              Vineri, 16 noiembrie 2018, elevii au participat la plantarea unor arbori ├«n curtea a trei ╚Öcoli gimnaziale din localitatea Brenes. Num─ârul arborilor (50) a fost determinat din bilan╚Ťul dintre cantitatea de CO2 eliberat─â ├«n atmosfer─â prin activit─â╚Ťile umane ╚Öi cantitatea de dioxid de carbon care se consum─â ├«n procentul de fotosintez─â. La fiecare ╚Öcoal─â elevii au participat la un atelier interactiv privind schimb─ârile climatice, apoi au format echipe cu elevi din ╚Öcoal─â, elevi din proiect ╚Öi elevi din ISE Jacarand├í. La sf├ór╚Öitul zilei am participat cu to╚Ťii la un spectacol flamenco la Sevilia, 16 noiembrie fiind declarat─â ╚Öi Ziua mondial─â muzicii ╚Öi dansului Flamenco.

Prof. Aura Tilibașa

 
 
 
 
 
 

 

Colegiul Na╚Ťional ÔÇ×Gheorghe Ro╚Öca CodreanuÔÇŁ B├órlad

Programul Erasmus + KA2 ÔÇ×R.E.U.S.S.I.T.E .

Num─ârul proiectului: 2017-1-RO01-KA219-03749_1

 

Ziua mondial─â a mediului
5 iunie 2018

├Än cadrul proiectului Erasmus+ KA2 ÔÇťR.E.U.S.S.I.T.E., - Ronde Europ├ęenne des Sciences, des Savoirs Interdisciplinaires pour Tous les El├ĘvesÔÇŁ,Nr. 2017-1-RO01-KA219-037495_1, elevii Clubului ÔÇ×Natur─â ╚Öi ╚Ötiin╚ŤeÔÇŁ, coordona╚Ťi de profesorii de ╚Ötiin╚Ťe, au participat la o serie de activit─â╚Ťi ocazionate de dou─â evenimente: 22 mai ÔÇô ÔÇ×Ziua interna╚Ťional─â a diversit─â╚Ťii biologiceÔÇŁ ╚Öi 5 iunie ÔÇô ÔÇ×Ziua mondial─â a mediului ├«nconjur─âtorÔÇŁ.

Astfel, pe data de 5 iunie 2018, ├«n Aula liceului, dup─â Cuv├óntul de deschidere  al doamnelor profesoare Aura Tiliba╚Öa ╚Öi Veronica Silvestru,  elevii Nanea Beatrice (a X-a A), Bogdan Bianca (a X-a G), ╚śerb─ânoiu Radu (a X-a G) au f─âcut o prezentare a rezultatelor chestionarului elaborat de ei privind percep┼úia elevilor asupra problematicii polu─ârii mediului.  Chestionarul a fost aplicat ├«n perioada 15-18 mai 2018, pe un e╚Öantion de 52 de subiec╚Ťi, reprezent├ónd elevi din clasele a IX-a ╚Öi a X-a din Colegiul Na╚Ťional ÔÇ×Gheorghe Ro╚Öca CodreanuÔÇŁ, B├órlad. ├Än urma aplic─ârii chestionarului, s-a constatat c─â cei mai mul╚Ťi elevi :

- ╚Ötiu ce reprezint─â colectarea selectiv─â a de╚Öeurilor, dar nu particip─â frecvent la astfel de activit─â╚Ťi;

- afirm─â c─â depoziteaz─â gunoiul ├«n spa╚Ťii special amenajate;

- consider─â c─â protejarea mediului este o necesitate;

- ├«╚Öi doresc s─â participe la activit─â╚Ťi practice care vizeaz─â p─âstrarea unui mediu curat.

O alt─â activitate apreciat─â de elevi a fost cea intitulat─â ÔÇ×O zi f─âr─â mase plastice?!ÔÇŁ, cordonat─â de doamna profesoar─â Aura Tiliba╚Öa ╚Öi prezentat─â de elevii Iordan Maria (a IX-a C) ╚Öi Munteanu Andu-Florin ( a XI-a D). Obiectivul acestei activit─â╚Ťii a urm─ârit cre╚Öterea gradului de implicare a elevilor ├«n activit─â╚Ťi de protec╚Ťie a mediului, prin realizarea ╚Öi distribuirea de materiale informative privind avantajele ╚Öi dezavantajele folosirii maselor plastice.                                                                                                                                                            

Av├ónd ├«n vedere importan╚Ťa tematicii, c├ó╚Ťiva elevi de la clasa a X-a G au prezentat filmul ÔÇ×Reutilizarea maselor plasticeÔÇŁ, ├«n cadrul c─âruia a fost pus─â ├«n lumin─â creativitatea adolescen╚Ťilor protagoni╚Öti care au descoperit noi utiliz─âri ale materialelor ce nu sunt biodegradabile. Expozi╚Ťia de obiecte din materiale reciclabile din holul liceului ╚Öi-a propus tragerea unui semnal de alarm─â fa╚Ť─â de modul ├«n care oamenii degradeaz─â mediul ├«nconjur─âtor. Pentru a diminua cantitatea de materiale care nu sunt biodegradabile: PET-uri, material plastic, doze de aluminiu ╚Ö.a, elevii claselor a VI-a, a IX-a A, a IX-a D, a IX-a F, a IX-a G, a X-a C, a X-a D, a XI-a B, a XI-a D, a XI-a E ╚Öi a XI-a F, coordona╚Ťi de profesorii Anghelu╚Ť─â C─ât─âlin, Oprea Cristina, Silvestru Veronica ╚Öi Tiliba╚Öa Aura, au inventat diverse obiecte care pot fi utilizate ├«n via╚Ťa de zi cu zi, dar ╚Öi machete, postere, poezii  care  arat─â nep─âsarea oamenilor pentru mediu ╚Öi consecin╚Ťele acestei nep─âs─âri pentru viitorul planetei.

De asemenea, c├«╚Ťiva membri ai Clubului ÔÇ×Natur─â ╚Öi ╚Ötiin╚ŤeÔÇŁ au sus╚Ťinut, sub ├«ndrumarea doamnei profesor Cristina Oprea, o sesiune de referate cu tema ÔÇ×Conservarea biodiversit─â╚ŤiiÔÇŁ.

Elevii implica╚Ťi ├«n desf─â╚Öurarea acestei activit─â╚Ťi au abordat problematica vizat─â pe mai multe paliere (importan╚Ťa biosferei, cauzele degrad─ârii mediului, protec╚Ťia biodiversit─â╚Ťii), dup─â cum urmeaz─â:

ÔÇó           Istrate Ioana ╚Öi Rotaru Oana (clasa a XI-a B) ÔÇô Biodiversitatea ╚Öi importan╚Ťa acesteia;

ÔÇó           Chiriac Daniela ╚Öi Stoian C─ât─âlin (clasa a XI-a B) ÔÇô Cauzele degrad─ârii biodiversit─â╚Ťii;

ÔÇó           Munteanu Andu (clasa a XI-a D) ÔÇô Impactul pozitiv al omului asupra Terrei;

ÔÇó           ╚śu╚Önea Elena ╚Öi Mih─âil─â Gabriela (clasa a XI-a B) ÔÇô Ocrotirea biosferei;

ÔÇó           Bota╚Ö Alexandra (clasa a XI-a D) ÔÇô Ocrotirea biodiversit─â╚Ťii ├«n Rom├ónia.

Totodat─â, elevii clasei a VI-a, coordona╚Ťi de profesorii Anghelu╚Ť─â Ecaterina,  Anghelu╚Ť─â C─ât─âlin, C─âroaie Octavian ╚Öi Petrea Mirela, au  realizat o expozi╚Ťie de cadrane solare. Au fost implica╚Ťi 20 de elevi  organiza╚Ťi pe echipe, care au realizat un num─âr de 12 cadrane solare de diferite tipuri: cadran vertical, orizontal sau ecuatorial. Prin implicarea ├«n aceast─â activitate, elevii si-au dezvoltat competen╚Ťe de lucru ├«n echip─â,  de rezolvare a problemelor cu care s-au confruntat, dar ╚Öi competen╚Ťe ╚Ötiin╚Ťifice pentru etalonarea cadranelor astfel ├«nc├ót acestea s─â poat─â indica corect ora. De asemenea, elevii ╚Öi-au dezvoltat competen╚Ťele de comunicare  ├«n limbajul ╚Ötiin╚Ťific ╚Öi de prezentare a unui produs realizat de ei, din materiale simple ╚Öi ecologice.

Ac╚Ťiunea de colectare a de╚Öeurilor din plastic ╚Öi h├órtie, coordonat─â de profesorii: Silvestru Veronica, Oprea Cristina, Tiliba╚Öa Aura, a venit ├«n completarea expozi╚Ťiei ╚Öi a necesitat mai multe etape: contactarea unei firme de reciclare, realizarea posterului/anun╚Ťului, distribuirea afi╚Öului ├«n s─âlile de clas─â ╚Öi holul ╚Öcolii, mobilizarea dirigin╚Ťilor ╚Öi elevilor, ac╚Ťiunea de colectare, ridicarea ╚Öi transportul de╚Öeurilor la sediul firmei, recep╚Ťia acestora. Prin urmare, la prima ac╚Ťiune de acest gen, s-au adunat: 60 kg plastic, 15 kg carton, 230 kg, hartie.

Realizarea unor postere de Ziua mondial─â a mediului a constituit o alt─â activitate prin care elevii ╚Öi-au pus ├«n valoare imagina╚Ťia, abilit─â╚Ťile ╚Öi competen╚Ťele.

Amintim implicarea deosebit─â a urm─âtorilor elevi de la clasa a X-a G: Il─âu Amalia, Ple╚Öu Iulia, Vizureanu Amalia, Buhu╚Ö ╚śtefana, Ciocoiu Roxana, Bogdan Bianca, ╚śerb─ânoiu Radu, Ioan Sebastian, Balan Maria, Postolache Roxana, Armene Raluca, ╚śolc─â Diana.

  Consider─âm c─â to╚Ťi participan╚Ťii la aceste activit─â╚Ťi au con╚Ötientizat c─â mediul ├«nconjur─âtor este un mecanism viu ╚Öi complex, de a c─ârui integritate ┼či bun─â func┼úionare depinde ├«ntreaga activitate uman─â ╚Öi c─â noi, oamenii, suntem responsabili de protejarea lui.

Coordonator proiect,

                                                                                      Prof. Corina Macovei

 

 

Ziua mondial─â a mediului 5 iunie 2018 Colegiul National ÔÇ×Gh Rosca CodreanuÔÇŁ

 

 

Proiect mase plastice_Ziua mediului_5 iunie 2018_Colegiul National "Gh.Rosca Codreanu"Barlad

 
 
Comunicat de presa - 29 mai 2018
 
 
Mobilitate elevi_Activitati de invatare, Isperih, Bulgaria, 07-11 mai 2018
 
 
 
 

ÎNTÂLNIREA TRANSNAȚIONALĂ A COORDONATORILOR Isperih, Bulgaria

07-11 mai 2018

        ├Än perioada 07-11 mai 2018 a avut loc cea de-a doua ├«nt├ólnire transna╚Ťional─â a coordonatorilor celor 5 ╚Ť─âri partenere din cadrul proiectul Erasmus+ - R.E.U.S.S.I.T.E.

- ÔÇťRonde Europ├ęenne des Sciences, des Savoirs Interdisciplinaires pour Tous les  El├ĘvesÔÇŁ,  ID:  2017-1-RO01-KA219-037495_1, g─âzduit─â  de  Liceul  profesional agricol ┬źKhan Asparuh┬╗ din Isperih, Bulgaria.

        Reuniunea  coordonatorilor  s-a  desf─â╚Öurat  ├«n  acela╚Öi  timp  cu  mobilitatile elevilor la activitatea de ├«nv─â╚Ťare, la aceasta din urm─â particip├ónd 5 elevi codreni╚Öti (Chiriac Daniela, Mircea Bianca, Marian Andreea, Nanea Beatrice ╚Öi Stoian C─ât─âlin), ├«nso╚Ťi╚Ťi de prof. Octavian C─âroaie.

         La ├«nt├ólnirea transna╚Ťional─â a coordonatorilor echipelor de proiect partenere au participat: Vassya Yankova, PG po SS "Han Asparuh" Isperih / Bulgaria, Manuel Morente- Instituto de Educaci├│n Secundaria Jacaranda, Brenes / Spania, Guglielma Lombardi, Istituto di Istruzione Superiore "GA Pischedda" Bosa / Italia, Bengi Kanat Co┼čkun - Manisa Bilsem, Manisa / Turcia ╚Öi Corina Macovei - Colegiul Na╚Ťional ÔÇ×Gheorghe Ro╚Öca CodreanuÔÇŁ B├órlad / Rom├ónia.

Agenda  de  lucru  a  coordonatorilor avut  ca  principale teme  de  analiz─â  ╚Öi dezbatere:

- Crearea conturilor de  utilizatori pentru elevi ╚Öi  autorizarea acestora pentru a comunica ╚Öi interac╚Ťiona pe forumul din cadrul laboratorului virtual e-LISA, de pe platforma e-Twinning.

- Diseminare rezultatelor proiectului pentru a asigura vizibilitatea proiectului at├ót la nivelul  fiec─ârui  liceu  partener,  ├«n  comunitatea  local─â,  c├ót  ╚Öi  la  nivel  na╚Ťional  ╚Öi interna╚Ťional. ├Än acest sens, s-a insistat pe publicarea pe site-ul proiectului a activit─â╚Ťilor de diseminare locale din fiecare ╚Ťar─â, ├«n afara celor din cadrul mobilit─â╚Ťilor ╚Öi utilizarea celor mai eficiente metode ╚Öi instrumente de diseminare: newsletter, conferin╚Ť─â de pres─â, buletin informativ (la 4 luni), Facebook, workshop-uri.

         De asemenea, pentru a asigura o monitorizare a activit─â╚Ťilor la nivel de parteneriat, s-a propus ca fiecare coordonator local s─â trimit─â coordonatorului proiectului (prof. Corina Macovei) un raport detaliat al activitatilor organizate de fiecare liceu partener.

        Totodata, s-a insistat pe necesitatea aplic─ârii tuturor elevilor implica╚Ťi ├«n proiect din cele 5 licee, a aceluia╚Öi tip de chestionar de evaluare, pentru ca responsabilul la nivel de parteneriat cu monitorizarea ╚Öi evaluarea s─â poat─â redacta un raport final, pe baza analizei ╚Öi interpret─ârii trimise de fiecare coordonator.

        Pe agenda de lucru a coordonatorilor a figurat ╚Öi preg─âtirea urm─âtoarelor dou─â mobilit─â╚Ťi din Spania: activit─â╚Ťile de ├«nv─â╚Ťare ale elevilor ╚Öi ├«nt├ólnirea transna╚Ťional─â a coordonatorilor. S-a  decis,  ├«n  func╚Ťie  de  calendarul  ╚Öcolar  al  fiecarei  ╚Ť─âri  ╚Öi  de program, ca acestea s─â se desf─â╚Öoare ├«n perioada 12-16 noiembrie 2018.

        Coordonatorul proiectului a amintit cele dou─â  teme ale urm─âtoarelor mini- proiecte care vor fi prezentate de elevi ├«n Spania (ÔÇ×Ploile acideÔÇŁ ╚Öi ÔÇŁ Miceul P─âm├ónt ├«n Universul infinitÔÇŁ) ╚Öi a propus etapele de lucru, ├«n special cele de pe platforma e- Twinning.

        ├Än ultima zi a acestei ├«nt├ólniri, s-a aplicat un chestionar de evaluare a ├«nt├ólnirii ╚Öi au fost primite certificatele de participare.

       Trebuie men╚Ťionat ╚Öi faptul c─â suprapunerea celor dou─â mobilit─â╚Ťi (a coordonatorilor ╚Öi elevilor) a prezentat avantajul c─â toate delega╚Ťiile celor 5 ╚Ť─âri au fost invitate at├ót la Prim─âria ora╚Öului Isperih, c├ót ╚Öi la Prefectura ora╚Öului Razgrad, prilej cu care participan╚Ťii au aflat informa╚Ťii despre patrimoniul istoric ╚Öi cultural al regiunii, dar ╚Öi aspecte de ordin economic si social specifice zonei.

 

Prof. Corina Macovei

Coordonator de proiect

 

 

Mobilitate -activit─â╚Ťi de ├«nv─â╚Ťare pentru elevi

 Isperih - Bulgaria (7-11 mai 2018)

 

            ├Än perioada 7-11 mai 2018 am ├«nso╚Ťit un grup de cinci elevi (Chiriac Daniela, Nanea Beatrice, Mircea Bianca, Marian Andreea ╚Öi Stoian C─ât─âlin) ├«n mobilitatea din Bulgaria, ├«n cadrul c─âreia elevii au participat la diverse activit─â╚Ťi de ├«nv─â╚Ťare.  Mobilitatea elevilor a avut loc ├«n acela╚Öi timp cu ├«nt├ólnirea coordonatorilor din cele cinci ╚Ť─âri partenere ├«n propiect. Astfel ├«n prima zi a mobilit─â╚Ťii elevii au participat la activitatea intitulat─â ÔÇŁLa Mer Noir et ses habitantsÔÇŁ, ├«n cadrul c─âreia au fost prezentate elemente ce ╚Ťin de biodiversitatea ecosistemului existent ├«n ├«mprejurimile ora╚Öului Varna, precum ╚Öi modul ├«n care acesta este influien╚Ťat de factorii geografici ╚Öi de cei umani, pun├óndu-se accentul pe impactul utiliz─ârii excesive a resurselor existente ├«n zon─â ╚Öi al recicl─ârii realizate ├«ntr-un mod deficitar,  asupra acestui ecosistem. Mar╚Ťi, 8.05.2018, elevii au participat la cele trei activit─â╚Ťi existente ├«n programul ├«nt├ólnirii, ├«n cadrul c─ârora ace╚Ötia au avut posibilitatea de a observa asem─ân─âri ╚Öi diferen╚Ťe de natur─â cultural─â, social─â, arhitectural─â, existente ├«ntre cele dou─â ╚Ť─âri. Agenda de activit─â╚Ťi a zilei de mar╚Ťi a permis atingerea unor obiective precum, identificarea obiceiurilor ╚Öi tradi╚Ťiilor existente ├«n regiunea ├«n care se g─âse╚Öte ora╚Öul Isperih, descrierea elementelor arhitecturale ale regiunei vizitate, dezvoltarea competen╚Ťelor lingvistice(fiind pu╚Öi ├«n situa╚Ťia de a comunica utiliz├ónd at├ót limba ╚Ťint─â a proiectului ÔÇô limba francez─â, c├ót ╚Öi formule uzuale din limbile partenerilor), sau identificarea elementelor de patrinomiu cultural existente ├«n ora╚Öul Isperih.

├Än cea de-a treia zi a mobilit─â╚Ťii elevii au participat la activita╚Ťi ├«n cadrul c─ârora au fost pu╚Öi ├«n situa╚Ťia de a-╚Öi crea propria vestimenta╚Ťie utiliz├ónd bateriale reciclabile(acivitatea s-a desf─â╚Öurat ├«n echipe, echipa fiec─ârei ╚Ť─âri av├ónd sarcina de a crea dou─â ╚Ťinute, una feminin─â ╚Öi una masculin─â pentru a participa la defilarea stabilit─â pentru ziua urm─âtoare), au vizitat Parcul Na╚Ťional Rusenski Lom(ocazie ce a permis identificarea biodiversit─â╚Ťii regiunii, precum ╚Öi observarea unor elemente de natur─â cultural─â, ├«n acest parc reg─âsindu-se M─ân─âstirea Basarabov). Joi, 10.05.2018, elevii au participat la o suit─â impresionat─â de activit─â╚Ťi, acest─â zi ├«ncep├ónd cu concursul de ╚Ťinute eco realizate ├«n ziua precedent─â, la care juriul a fost alc─âtuit din c├óte un elev reprezentant al fiecarei ╚Ť─âri partenere, continu├ónd cu ├«nt├ólnirea prefectului orasului Razgrad, o vizit─â de documentare la situl arheologic, monument Unesco, Svechtari, urmat─â de vizita la un muzeu cu sculpuri de cear─â, seara ├«ncheindu-se cu cina oficial─â. Vineri, 11.05.2018, ├«n prima parte a zilei, elevii din cele cinci ╚Ť─âri au prezentat cele 2 mini-proiecteinterdisciplinare realizate ├«n fiecare liceu partener, iar ├«n cea de a doua parte, ace╚Ötia au vizitat ├«mprejurimile lacului Srebarna-casa p─âs─ârilor migratoare din Europa de Est. La sf├ór╚Öitul zilei, elevii au completat un chestionar de evaluare si au finalizat completarea Jurnalului de bord, instrument de montorizare ╚Öi evaluare utilizat de to╚Ťi elevii participan╚Ťi.

 

 

Prof. Octavian C─âroaie

 
 
Criteriile specifice de selec╚Ťie a elevilor ╚Öi profesorilor pentru activit─â╚Ťile de ├«nv─â╚Ťare / predare / formare din Bulgaria, Spania ╚Öi Italia
 
In cadrul ╚Öedin╚Ťei echipei de proiect din data de 22 ianuarie 2018, s-a aprobat procedura privind criteriile specifice de selec╚Ťie a elevilor ╚Öi profesorilor, pentru mobilit─â╚Ťile din Bulgaria, Spania ╚Öi Italia.
 
Criterii specifice pentru selec╚Ťia elevilor:
a) punctajul ob╚Ťinut la selec╚Ťia dosarelor de candidatura;
b) nivelul de studiu (clasa);
Precizare:elevii din clasa a XI-a pot participa doar la mobilit─â╚Ťile din primul an de proiect (2017-2018), ├«n anul ╚Öcolar urm─âtor fiind implica╚Ťi ├«n preg─âtirea examenului de bacalaureat. (clasa a XII-a);
c) performan╚Ťele elevilor la disciplinele vizate de tema mini-proiectelor; (rezultatele la concursuri, olimpiade)
d) interesul manifestat fa╚Ť─â de tematica mini-proiectelor;
 
OBS. Cei 2 elevi de rezerv─â vor putea pleca la mobilit─â╚Ťi numai ├«n cazul ├«n care un elev din cei selecta╚Ťi nu va putea participa.
 
Criterii specifice pentru selec╚Ťia profesorilor:
a) disponibilitatea de deplasare ├«ntr-o alt─â ╚Ťar─â;
b) competen╚Ťe ├«n disciplina/disciplinele vizat─â/vizate de mini-proiecte;
c) gradul de implicare ├«n coordonarea activit─â╚Ťilor elevilor pentru realizarea mini-proiectelor;
 
I. Echipe elevi / profesori: BULGARIA
Elevi: Chiriac Daniela, Mircea Bianca, Nanea Petronela, Stoian C─ât─âlin
Profesori: Petrea Mirela, C─âroaie Octavian
 
II. Echipe elevi / profesori: SPANIA
Elevi: Apostu Elena, Botaș Alexandra, Munteanu Andu, Zavate Antonia
Profesori: Silvestru Veronica, Tilibașa Aura
 
III. Echipe elevi / profesori: ITALIA
Elevi: Neculi╚Ť─â Bianca, S─âvinescu Ioana, Sava Cosmin, ╚śtefan Mihai
Profesori: Anghelu╚Ť─â Ecaterina, Carata Cristina
26.01.2018
 
Actualizarea echipelor de elevi ╚Öi profesori pentru mobilit─â╚Ťi:
 
I. Echipe elevi / profesori: BULGARIA
Elevi: Chiriac Daniela, Mircea Bianca, Nanea Petronela, Marian Andreea, Stoian C─ât─âlin
Profesori: C─âroaie Octavian
 
II. Echipe elevi / profesori: SPANIA
Elevi: postu Elena, Bota╚Ö Alexandra, Cernat Bianca, Munteanu Andu, Zavate Antonia
Profesori: Tilibașa Aura
 
III. Echipe elevi / profesori: ITALIA
Elevi: Neculi╚Ť─â Bianca, S─âvinescu Ioana, Sava Cosmin, ╚śtefan Mihai, Gimbuta Ruxandra Miruna
Profesori: Anghelu╚Ť─â Ecaterina

 

REUNIUNE TRANSNATIONALA

              ├Än perioada  20 - 24 noiembrie 2017,  Colegiul Na╚Ťional ÔÇťGh. Ro┼čca CodreanuÔÇŁ, coordonatorul Proiectului Erasmus+, Ac┼úiunea Cheie 2, R.E.U.S.S.I.T.E. - ÔÇ×Ronde Europ├ęenne des Sciences, des Savoirs Interdisciplinaires pour Tous les El├ĘvesÔÇŁ, cu nr. 2017-1-RO01-KA219-037495_1, a fost gazda primei Reuniuni transna┼úionale a proiectului, la care au participat profesori din cele 4 licee partenere,

PG po SS ÔÇťHan AsparuhÔÇŁ, Isperich, Bulgaria,  Istituto di Istruzione Superiore "G.A. Pischedda", Bosa, Italia,  Instituto de Educacion secundaria Jacarand├í, Sevilla, Spania ╚Öi Manisa Bilsem, Manisa,Turcia.

            Proiectul este finan╚Ťat de Uniunea European─â prin Programul Erasmus+ 2014-2020 ╚Öi se  desf─â╚Öoar─â ├«n perioada 2017-2019.

            Obiectivul general al proiectului vizeaz─â promovarea abord─ârii interdisciplinare ├«n r├óndul elevilor ╚Öi profesorilor, pentru o ├«mbun─ât─â╚Ťire a rezultatelor ╚Öcolare ├«n domeniul ╚Ötiin╚Ťelor.

            ├Än primele zile ale ├«nt├ólnirii, cei 8 profesori str─âini au vizitat ╚Öcoala, s-au ├«nt├ólnit cu elevii ╚Öi profesorii din echipa de proiect, au participat la ╚Öedin╚Ťele de lucru la proiect ╚Öi au fost oaspe╚Ťi ai Prim─âriei B├órlad.

            ├Än cadrul acestei  reuniuni transan╚Ťionale, pe data de 23 noiembrie 2017, a fost organizat─â Conferin╚Ťa interna╚Ťional─â de lansare a proiectului, ├«n Aula Colegiului. Cu aceast─â ocazie, au luat cuv├óntul doamna director al liceului gazd─â, prof. Daniela Horoi╚Ť─â-Jitc─â, profesorii coordonatori din cele cinci ╚Ť─âri ale parteneriatului: prof.Vassya Yankova - PG po SS ÔÇťHan AsparuhÔÇŁ, Isperich, Bulgaria, prof.Guglielma Lombardi - Istituto di Istruzione Superiore "G.A. Pischedda", Bosa, Italia, prof.Manuel Morente - Instituto de Educacion secundaria Jacarand├í, Sevilla, Spania, prof.Alper Atlay - Manisa Bilsem ÔÇôManisa, Turcia ╚Öi prof.Corina Macovei - Colegiul Na╚Ťional ÔÇťGh. Ro┼čca CodreanuÔÇŁ. Profesorii au prezentat informa╚Ťii despre liceele lor, despre obiectivele ╚Öi rezultatele a╚Öteptate ├«n cadrul proiectului.

            La acest─â conferin╚Ť─â, ne-au onorat cu prezen╚Ťa doamna profesoar─â Landiana Mihnevici, inspector pentru programe educa╚Ťionale europene din cadrul Inspectoratului ╚ścolar Jude╚Ťean Vaslui ╚Öi doamna Roxana Miron-Feraru, viceprimar al municipiului B├órlad, care au apreciat proiectul ╚Öi au adresat ├«ncuraj─âri echipelor implicate, pentru atingerea obiectivelor.

            Amintim c─â, ├«n cadrul aceastei reuniuni de lucru de cinci zile, au fost abordate principalele aspecte privind managementul proiectului: crearea unui cadru de referin╚Ť─â pentru proiect (instrumente pentru management, planul financiar, planuri de monitorizare / evaluare, de diseminare, de comunicare, proceduri de lucru, chestionare etc.), repartizarea sarcinilor ╚Öi responsabilit─â╚Ťilor ├«ntre parteneri pentru activit─â╚Ťile primului an de proiect. ├Än acela╚Öi timp, profesorii au elaborat detaliile pentru proiectarea rezultatelor tangibile ale proiectului, au luat decizii privind con╚Ťinutul paginii web a proiectului ╚Öi a laboratorului virtual interdisciplinar, a instrumentelor TIC utilizate pentru ├«nv─â╚Ťarea ╚Öi munca de cooperare a elevilor ╚Öi pentru facilitarea transmiterii con╚Ťinutului ╚Ötiin╚Ťific interdisciplinar, calendarul activit─â╚Ťilor pentru mini-proiectele interdisciplinare pe care elevii le vor realiza ├«n echipe europene, ├«n primul an de proiect. 

            Totodat─â, profesorii au planificat ╚Öi agenda de lucru pentru prima activitate de ├«nvatare / predare / formare programat─â ├«n luna aprilie, ├«n Bulgaria.

            Astfel, timp de cinci zile, coordonatorul proiectului, prof. Corina Macovei, a prezentat agenda previzional─â a activit─â╚Ťilor ╚Öi a mobilit─â╚Ťilor din cadrul acestui parteneriat care se va derula p├óna ├«n iunie 2019,  reiter├ónd ╚Öi ├«n acest context rolul ╚Öi importan╚Ťa cunoa╚Öterii limbii franceze ├«n facilitarea accesului la acest tip de experien╚Ť─â interna╚Ťional─â, la consolidarea dimensiunii europene ├«n domeniul educa╚Ťiei.

             

                                                                                              Coordonator proiect,

                                                                                               Prof. Corina MACOVEI                               

ÔÇťMaterial realizat cu sprijinul financiar al Comisiei Europene. Con┼úinutul prezentului material reprezint─â responsabilitatea exclusiv─â a autorilor, iar Agen┼úia Na┼úional─â ┼či Comisia European─â nu sunt responsabile pentru modul ├«n care con┼úinutul informa┼úiei va fi folosit.

Proiectul european ERASMUS+, ACTIUNEA CHEIE 2, intitulat R.E.U.S.S.I.T.E. - ÔÇ×Ronde Europ├ęenne des Sciences, des Savoirs Interdisciplinaires pour Tous les El├ĘvesÔÇŁ s-a clasat pe locul 7 din 55 de proiecte aprobate de Agen╚Ťia Na╚Ťional─â. (ANPCDEFP). 
Colegiul Codreanu este coordonatorul acestui proiect (prof. coord. Corina Macovei), iar partenerii sunt: Bulgaria - Lyc├ęe professionnel d'Agriculture "Khan Asparuh" d'Isperich, Turcia - Manisa Bilsem ÔÇôManisa,Italia - Istituto di Istruzione Superiore "G.A. Pischedda" ÔÇô Bosa, Spania - Instituto de Educacion secundaria Jacarand├í ÔÇô Sevilla.
Acest proiect este finan╚Ťat cu sprijinul Comisiei Europene prin programul Erasmus+. 
S-au afisat procedurile si grilele de SELECȚIE pentru echipele de gestiune și de implementare, atât pentru elevi cât și pentru profesori. Le puteti consulta la avizierul școlii, la intrarea in Aula și la panoul din holul mare al liceului. Succes tuturor celor care vor dori să participe!

www.erasmusplus.ro

 

 

 

Facebook